Showing posts with label My Angels. Show all posts
Showing posts with label My Angels. Show all posts

Monday, March 14, 2011

Kisah Cuti Sekolah....

hye everybody....hari nie aku busan tahap terlampau....as usual, bila cuti sekolah memang angels bercuti sakan..this time, they all balik penang umah makpak haku...so me?????????? very busan uolssss...abang lak dah gi keje. this coming saturday baru blik sini....so for this few days, i'm alone..sunyi woooooo....

so, this time I nak wat en3 pasai this angels..so, apa lagi nak cerita kan...kalau tak pasai kisah angels, family haku both sides...udah tue, blog nie memang aku buat untuk simpan segala memori kisah suka duka haku....*huh!! konon-konon banyak la sngat memori tue* bak kata member haku, at least biaq la nanti segala kisah yang ada dalam blog nanti, budak-budak nie boleh baca and hope they know how much we love them..how much we care of them...

since they are not around, i'm just thinking bila aku tua nanti camni ka hah????? dok sorang-sorang...makan sorang-sorang..tengok tv sorang-sorang...kadang2 sembang sorang-sorang...huh!!!!!!!!!totally bored!!!!!bila abang balik weekends...aku tengok muka hang..hang tengok muka aku..pastu mulalah abang silap cakap ja sikit aku mula nak SENTAP....berjurai-jurai ayaq mata aku keluaq gara-gara 'pitching' abang 'quite high'...but, when the angels around, abang cakap macam nak bergegar satu bangunan nie pun, aku jadi biasa ja...takdak nak sentap bagaiiii.....haishhhhhhhhhhhhhhhh..hari nie baru monday, tomorrow teusday then wednesday..bla..bla...bla...bla..baru sunday....

angels nie memang perangai diorang berbagai-bagai...aku tingat kat sorang kawan blogger aku. dia nie ada 3 beradik semua pompuan...as like me ada 3 dotter...so, their personalities nie pelbagai...so, as what she wrote dalam blog dia memang aku totally agreed yang among three of them, ada yang 'headwind' , 'trouble maker' and 'peace maker'..and it happens to my angels...aku panggil  'Ayong the PEACE MAKER', 'Angah the HEADWIND' and 'Achik the TROUBLE MAKER'....

so, let's we go to one by one and we start with ayong....

Ayong
kena sngat ngan status dia sebagai seorang kakak kepada dua orang adik, biasanya dia akan beralah dengan adik2...and also bila they are in doubt memang she's being the middle person to leraikan between angah and achik...kadang-kadang aku kesian sangat kat ayong...aku dulu, umur 8 tahun, aku memang tak tau apa-apa...semua benda mak buat kat aku...sampai kan masa aku form one pun mak yang basuhkan baju, iron segala bagai...aku memang tak tau apa...tue sebab mak aku memang full time housewife..compared to me yang berkerja nie memang aku tak mampu nak buat semua tue...
the angels should make sure their room always neat and clean...pastu, kadang-kadang diorang tolong aku sapu sampah, basuh pinggan and buang sampah which is kerja-kerja nie memang aku tak pernah buat masa aku sebaya diorang....pity of them..but, what to do...abang cakap, semua ni penting untuk diorang..at least bila gi umah orang nanti diorang pandai bawak diri....hmmmmm....

Angah
sometimes angah nie quite keras kepala but it depends to situation..bila kita kena ngan cara pujuk memang cayaq la anak dara nie..and angah ada serba sikit mewarisi sikap aku..."bila orang tue berkeras ngan aku, aku akan jadi lebih keras..tapi, bila orang tue berlembut ngan aku, aku akan jadi lebih lembut" so, it really happen to angah...sometime  aku memang hilang sabaq dengan sikap angah...tambah-tambah bila aku stress kat opis..pastu bila balik, masing-masing buat perangai..memang singgah gak la pedang samurai a.k.a rotan halusssss....kat bontot depa....haisssshhhh...tetiba rasa menyesal lak....kalaulah aku leh bersabar sikit....hmmmmmm...

Achik
lastly, kisah anak dara kecik aku nie...dia memang antara 3 beradik nie selalu buat hal..macam-macam hal jadi...kadang-kadang dengaq dia merengek memang buat hati kita panas..segala benda dia nak menang..dia langsung takmo beralah ngan kakak-kakak dia....kalau dia kata putih, maknanya putihlah..kalau dia kata hitam, maknanya hitamlah...sejibik dan sebijik macam bapak dia...kena pandai pujuk rayu belai dia..tapi, larat ka nak buat semua tue....I'M A WORKING MOTHER OKAY!!!!!!!!...NOT FULLTIME HOUSEWIFE....
****************************************

 
so far, aku bersyukur sangat-sangat sebab Allah pemudahkan segala urusan aku....eventho angels nie ada bermacam-macam ragam, aku rasa tak susah nak handle diorang...sampai satu tahap tue aku rasa, haissshhh...cepatnya masa berlalu...cepat sungguh depa nie besaq...tak puaih aku jaga depa waktu kecik...sedaq-sedaq dah besaq-besaq dah anak-anak aku nieee....

aku ingat lagi kata-kata keramat sorang akak senior kat opis aku nie..ayat dia camnie... "anak-anak tue harta kita yang tak ternilai...terpulang kat kita nak corakkan diorang macam mana...kalau betul cara didikan kita, senang la hidup kita nanti...kalau salah cara didikan kita, terimalah akibatnya..."

sampai sekarang aku pegang kata-kata akak tue..so, aku akan buat apa saja demi anak-anak aku...aku sanggup abaikan keperluan aku demi depa..bagi aku biaq aku bersusah payah sekarang nie..kemudian nanti aku akan dapat hasilnya...bukanlah aku mengharapkan balasan dari segi material dari anak-anak aku...cukup sekadar suatu hari nanti diorang boleh berdiri atas kaki sendiri, dah cukup bagi aku...macam akak opis aku tue dia ada 8 orang anak, dan kesemua anak-anak dia berjaya...semuanya mendengar kata...hormat orang tua...aku harap aku dapat didik anak-anak aku macam akak opis aku niee...AMINNNNNNNN....

so, thats for now...hari nie entry panjang lebar sebab mood nak menulih nie berapi-api...nie kiranya haku qada untuk yang lepaih-lepaih..dah berapa lama aku tak menulih..sekali aku menulih..hah!!!! ambik lue...gue mengganas...hahahaaaaaaa...lastly, happy reading and daaaaaaaaaaa....

Tuesday, November 23, 2010

Ayong...We are so proud of you...

salam everybody...nak hapdet pasal kisah ayong..now nie dah start cuti sekolah...so, as usual the angels ada kat besout...umah in laws haku...quite boring and sunyi...sebab selalu kemana-mana kami berempat..sekarang nie aku dok sorang kat umah...abang lak, pagi2 dah gi keje..malam baru balik...memang sunyi tahan cipan + tenuk + cimpanziee = ????????????

malas nak tempek gambaq nie kat fesbuk..nanti orang cakap nak show off..so, ada blog boh ja dalam blog...so, kaalu orang nak cakap, nak show off ka apa ka..ada haku kesahhhhh...blog nie is just like our home kan..*bagi aku la kan* suka hati la nak buat apa pun...so, kalau ada yang cakap aku nak show off tue banyak2 la istigfar...then, aku link blog aku nie ke fesbuk untuk kawan2, families, adik2 aku tau yang aku dah hapdet blog aku nie...so, kepada yang tak berkenan...just get off...

this time memang banyak gak la aku snap gambaq...this pics was taken on 7th november 2010.  ayong amik hadiah sebab dapat markah tertinggi dalam jawi...ayong dapat 100 markah untuk exam yang lepas...*errrrkkkk....seyes tau, aku baca jawi pun merangkak...*

all in all both ayah and ibu really proud of you...not just you, also to Angah and achik..we will do anything to make ur life happy and you guys really make our life wonderful...Ayah and Ibu sayang sangat kat Ayong, Angah and Achik..muah muah muah...
pembukaan majlis..majlis khatam al-quran murid darjah enam...SRA Kuala Kubu Bharu...
ayong beratur tunggu turn...
another pose from ayong
nama ayong dah dipanggil untuk amik hadiah...menyusun langkah naik pentas

salam ngan puan guru besar...ayong cakap, best la ibu naik pentas amik hadiah...then, i replied to her...next year u should do better...
muka best amik hadiah...

bila aku soh wat peace..camnie dia wat muka...hahahahaa...lantak la ayong...
haaaa...baru cun camnie..
angah ngan achik pun nak pose gak...
another pose from angels...rambut achik dah serabai sebab dia dah bukak tudung dia..angah ja maintain..
pose lagikkkk...
ibu and ayah really love 3 of you...


Result Peksa Ayong...

hari isnin lepas aku gi sekolah ayong amik report card...ada penurunan sikit compared to last session...but, Alhamdulillah, still 5 A's...I really hope ayong can do better..tapi, dapat macam nie pun aku bersyukur...next year kena usaha lebih skit...

bila anak dapat result camnie..rasa berbaloi dengan apa yang aku buat selama nie...Insya-Allah, aku akan usaha lebih lagi untuk ayong, angah ngan achik...

result penggal pertama...
result penggal kedua...ada penurunan sikit...





Monday, November 30, 2009

Jalan-Jalan ke Fraser Hill....

This pic was taken on 17/10/2009...dah lama dah gambar nie baru hari nie nak publish...sebelum nie memang tak de mood nak update blog...just singgah dan explore blog orang je..tapi, hari nie tetiba angin nak hapdet blog bergelora...

Actually, aku ngan abang tak planning pun nak datang sini...pagi2 abang dah suruh aku and kids bersiap coz nak gi tengok rumah yang kami beli kat proton city..nak check whether developer dah settle down kerja2 painting ngan tukar benda2 yang kami request such as pintu, tukar paip dan etc...sebab dah ada orang mintak nak menyewa rumah tue...so, kami bertolak ke proton city dalam kul 10.00 pagi lebeh...than, masuk umah and kami pun puas hati ngan condition rumah tue, kami pun bertolak balik ke Kuala Kubu dalam kul 11.30 pg. actually, jarak kkb ngan proton city tak jauh sngat..dalam setengah jam perjalanan..

since that day is Saturday kan, aku pun tanya abang..lepas nie nak gi mana..pastu abang jawab balik la nak gi mana lagik...aku lak cakap..alaaaa...busan tul la...hari nie cuti....bosan la balik umah cepat...pastu abang diam je..so, sampai kat junction nak ke umah aku, abang tak belok kanan....dia terus je..so, aku ingatkan abang nak lepak kat Empangan Peretak so, aku pun tak tanya apa..aku ikut je la...alih2 abang terus menghala ke Fraser Hill...Sib baik time tue cuaca tak sejuk sangat compared to Genting...cuaca sejuk kat situ ala-ala suam kuku gitu...Dari rumah aku nak ke Fraser Hill dalam setengah jam perjalanan...sama gak ngan ngan Genting...sepanjang aku dok kat Kuala Kubu nie..aku dah pergi genting 2 kali ngan Fraser Hill nie baru first time...so, jom layan gambar2 yang aku amik nie...
Time nie tunggu turn nak naik ke Bukit Fraser...Cuma satu lane saja dibukak...dari pukul 7.00 pagi hingga 7.00 malam ada pengawal yang jaga laluan nak naik dan turun dari Fraser Hill nie...so, after 7.00 pm kalau ada sapa nak naik and turun..kena berhati2 sikit sebab laluan memang sempit...lagipun takde pengawal jaga..so, memang kena extra careful kat laluan sini...


See the lane...very the sempit kan???


Signboard nak ke Fraser Hill...

Landscape kat perkarangan masuk ke Fraser Hill...gambar senget benget sebab abang memang dengki kalau tengok aku amik gambar mesti nak bawak keta laju...so, dapat separuh pun okay la...

Pose daripada Angah Mira...


ini pulak pose Achik Qlah...
Pose daripada Ayong...
Bagi aku kat Fraser Hill nie dia punya scenery memang cantik la..kalau time gundah gulana boleh la datang sini release all the feelings...time nie kami dah jenuh pusing2 then, abang lepak jap kat playground...so, the angels apa lagi...seronok bukan main...
minah sorang nie memang kaki posing...
another pose from Angah...

Achik Surrender..penat bermain datang lepak sebelah abang..time nie abang buat2 tido...sebab achik kalau nampak ayah dia baring kompom nak ajak ayah smackdown...
time nie ntah mana bunga diorang petik...soh aku amik benih tanam kat umah...hmmm...anak2 oiii..ibu hangpa nie bukannya minat tanam menanam nie...lagipun umah tingkat dua mana ada tempat nak menanam..lagipun belum tentu lagi pokok tue boleh hidup....
at last, tiga2 lepak sebelah ayah..time nie memang abang betul2 terlelap sebab aku dengaq bunyi dengung + tarannum....
so, around 4.00 pm..kami anak beranak pun bertolak balik dari situ...Insya-Allah next time we will come again...Insya-Allah....

Thursday, August 13, 2009

UPIN IPIN'S ATTACK

entry basi...tapi nak hapdet gak..bz tak habis2..ngan keje opis..assignment lagi..pastu ngan keje umah yang tak pernah habis...udah ler tue..sekrang nie Darul Quran kena kuarantin seminggu...sebab H1N1...semua students dah diarahkan balik...tapi, opis still bukak...tak tutup..so, selagi belum tutup mata keje..keje...keje..hehehehe....

Hari khamis lepas 6th of Aug..ada drawing contest kat Darul Quran sempena dengan Konvokesyen Darul Quran yang diadakan annually..so, invitation telah dihantar ke sekolah-sekolah sekitar kuala kubu bharu..dan sekolah ayong pun take part gak dalam contest tue..so, banyak gak aku amik gambar..tapi, tak berapa cantik sebab amik gambar henpon..malas nak bawak camera besar gedabak tue....so..jom layannnnnnn


contest bermula...setiap tahun masuk contest aku mesti kena beli kaler baru kat ayong..pastu ntah mana2 hilang ntah..kali nie aku beli kaler yang besaq gedabak...mintak tahan sampai tahun depan...
hasil kerja ayong yang agak menyakitkan hati aku....time dia kaler tue aku keluar jap sebab ader keje kat opis...masuk dewan aku rasa nak gugur jantung aku..hangin pun ader..pastu aku suruh dia touch up kat mana yang patut....


Ibu peace!!!!!!!sebab dia tau aku dah mula hangin kat dia...dia start mentouch up apa yang patut...

tengah2 dok mengaler tue..keluar dah dua beradik yang menjadi kegilaan budak2 sekarang nie....bersorak sakan la diorang..tak senang duduk budak2 yang dok mengaler tue....sib baik masa dah hampir tamat...kalau tak kompom ada ja gambar yang tak siap kaler...
ayong amik kesempatan amik gambar ngan diorang dua beradik tue..
angah pun join gak..time nie aku bawak angah ngan achik..mula2 angah agak takut sebab upin ipin nie tengok dalam tv kecik chenenot jer..tapi, kat luar mai ai punya la besar...time nie achik lari nyorok kat belakang aku sebab takut..tinggal ayong ngan angah yang amik gambor...

time nie angah dah mula rasa konfiden dah...hilang takut dah...dah mula tunjuk hyper dia dah...bukan main lagi senyum...
senyum tak hengat...lupa dah kat achik..yang achik pulak time nie dok tarik2 baju aku nak ajak balik..jenuh memujuk...

time nie budak2 dah start ramai dah..keadaan dah tak terkawal..masing2 nak bergambor ngan karekter favourite diorang nie..

hehehe..aku pun tumpang sekaki...ayong bukan main lagi happy...tengok muke cuak angah...tengah tahan takut la tue..time nie achik dok kat belakang aku...sib baik pose okay gak...

and the winner is....hehehee..gempak je..ayong tak menang grand prize..dia just menang hadiah saguhati....time nie achik yang melebih sebab upin ipin dah takde...so, achik tak takut dah...
so, that's all...kisah upin ipin di Darul Quran...

Thursday, July 30, 2009

Besday Angah

Last two entry aku citer pasal besday angah and promise to updet pasal celebrate besday angah..so, last thursday masa mak ayah and both MIL and FIL mai umah...aku ngan abang pi beli kek...tak plan pun nak buat time tue....plan asal nak buat masa weekend tapi, memandangkan mak ngan abah (MIL ngan FIL) nak kena balik kampung..kami bergegas pi kedai kek...so, jom layan gambar...


kek dipenuhi dengan coklat luar dalam....yummy...

achik tak sabar nak tunggu angah potong kek...time nak tiup kek, angah tetiba jadi malu then, achik yang tiup lilin kek tue sampai habis.....

time nie mai part ayong lak..dia volunteer kononnya nak tolong angah potong kek..achik dah siap di tolak ketepi..memang haru biru time nie..masing2 nak potong kek....yang besday girl buat poyo je macam bukan besday dia..

at last, wan kena take action...bebudak nie dah merengek tak sabor nak makan kek...

tok ayah, malas nak amik pot...baik layan makan kek..nyum..nyum...sama gak la ngan ayong..malas nak layan.....baik layan kek yang penuh ngan filing chocolate...

all the children assemble utk amik gambar..si kecik aimy shabirah tue pun nak join gak...

sesi bukak hadiah...as usual, achik memang suke inteprem...

so, selesai dah entry pasal besday angah...mengantuk lagi nie..nak bukak mata tak larat dah...tapi, ader keje nak kena buat...ADIOS....

Friday, May 15, 2009

POSING TIME...

En3 yang tak tau nak tulis apa..lack of ideas..semalam ayong ngan angah mintak aku pakaikan selendang kat depa..pastue aku snappy la gambaq anak2 dara nie....time nie achik dah tido..letih kot sebab kat nursery dia kena denda semalam..puncanya sebab dia poo poo tak habaq..buat diam ja..so, ibu norly denda dia....what kind of punishment biarlah rahsia.....yang penting aku tak kesah.....mungkin sebab tue dia letih kot...

bergaya sakan anak ibu...posing bukan main lagik..

pose ala2 manja..angah baring atas ayong...

time nie angah dah bukak dah tudung dia...ayong sorang je maintain....

Another pose from my angels..

hmmm...time nie angah dah merajuk kat ayong....dia dah malas nak pose...ADIOS..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...