Monday, November 30, 2009

Jalan-Jalan ke Fraser Hill....

This pic was taken on 17/10/2009...dah lama dah gambar nie baru hari nie nak publish...sebelum nie memang tak de mood nak update blog...just singgah dan explore blog orang je..tapi, hari nie tetiba angin nak hapdet blog bergelora...

Actually, aku ngan abang tak planning pun nak datang sini...pagi2 abang dah suruh aku and kids bersiap coz nak gi tengok rumah yang kami beli kat proton city..nak check whether developer dah settle down kerja2 painting ngan tukar benda2 yang kami request such as pintu, tukar paip dan etc...sebab dah ada orang mintak nak menyewa rumah tue...so, kami bertolak ke proton city dalam kul 10.00 pagi lebeh...than, masuk umah and kami pun puas hati ngan condition rumah tue, kami pun bertolak balik ke Kuala Kubu dalam kul 11.30 pg. actually, jarak kkb ngan proton city tak jauh sngat..dalam setengah jam perjalanan..

since that day is Saturday kan, aku pun tanya abang..lepas nie nak gi mana..pastu abang jawab balik la nak gi mana lagik...aku lak cakap..alaaaa...busan tul la...hari nie cuti....bosan la balik umah cepat...pastu abang diam je..so, sampai kat junction nak ke umah aku, abang tak belok kanan....dia terus je..so, aku ingatkan abang nak lepak kat Empangan Peretak so, aku pun tak tanya apa..aku ikut je la...alih2 abang terus menghala ke Fraser Hill...Sib baik time tue cuaca tak sejuk sangat compared to Genting...cuaca sejuk kat situ ala-ala suam kuku gitu...Dari rumah aku nak ke Fraser Hill dalam setengah jam perjalanan...sama gak ngan ngan Genting...sepanjang aku dok kat Kuala Kubu nie..aku dah pergi genting 2 kali ngan Fraser Hill nie baru first time...so, jom layan gambar2 yang aku amik nie...
Time nie tunggu turn nak naik ke Bukit Fraser...Cuma satu lane saja dibukak...dari pukul 7.00 pagi hingga 7.00 malam ada pengawal yang jaga laluan nak naik dan turun dari Fraser Hill nie...so, after 7.00 pm kalau ada sapa nak naik and turun..kena berhati2 sikit sebab laluan memang sempit...lagipun takde pengawal jaga..so, memang kena extra careful kat laluan sini...


See the lane...very the sempit kan???


Signboard nak ke Fraser Hill...

Landscape kat perkarangan masuk ke Fraser Hill...gambar senget benget sebab abang memang dengki kalau tengok aku amik gambar mesti nak bawak keta laju...so, dapat separuh pun okay la...

Pose daripada Angah Mira...


ini pulak pose Achik Qlah...
Pose daripada Ayong...
Bagi aku kat Fraser Hill nie dia punya scenery memang cantik la..kalau time gundah gulana boleh la datang sini release all the feelings...time nie kami dah jenuh pusing2 then, abang lepak jap kat playground...so, the angels apa lagi...seronok bukan main...
minah sorang nie memang kaki posing...
another pose from Angah...

Achik Surrender..penat bermain datang lepak sebelah abang..time nie abang buat2 tido...sebab achik kalau nampak ayah dia baring kompom nak ajak ayah smackdown...
time nie ntah mana bunga diorang petik...soh aku amik benih tanam kat umah...hmmm...anak2 oiii..ibu hangpa nie bukannya minat tanam menanam nie...lagipun umah tingkat dua mana ada tempat nak menanam..lagipun belum tentu lagi pokok tue boleh hidup....
at last, tiga2 lepak sebelah ayah..time nie memang abang betul2 terlelap sebab aku dengaq bunyi dengung + tarannum....
so, around 4.00 pm..kami anak beranak pun bertolak balik dari situ...Insya-Allah next time we will come again...Insya-Allah....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...