Monday, October 11, 2010

Update Raya....

Salam to everyone yang jenguk blok teman nie...entry dah lapuk baru terhegeh-hegeh nak hapdet...sejak2 ada fesbuk nie...rasa malas lak nak hapdet blog...tapi, selalu masuk jengah blog member2 bloggers even tahap kemalasan menghapdet blog amatlah terlampau...
act, raya lepas banyak amik gambaq tapi, haku compile jadi satu...nak upload satu-satu, lambat..tenet kat sini sat sat okay, sat sat mengong...so, selamat menjamu mata...


this pic was taken on first raya. as usual, first raya aku beraya umah in law dulu kat Felda Gunung Besout...sebab dekat ja ngan Kuala Kubu Bharu...pastu lepas semayang jumaat, kami gerak gi umah bisan in law yakni umah mak mentua anem..then, pi ziarah kubur arwah adik hasben..pastu gerak balik taiping umah both FIL and MIL....kampung FIL kat Kg. Tua, Semanggol and umah MIL lak kat Selingsing, Semanggol..dekat-dekat ja kan...senang sekali harung ja...so, hari raya kedua pi beraya umah relatives both side..then, malam raya ke-2 baru balik umah parents aku kat Permatang Pauh, Penang....sorry, sebab teknik penceritaan aku nieh mungkin boring sebab aku cirit birit sejak semalam..perut pun asyik dok gruk gruk gruk....mood tak berapa nak stabil..tapi, rasa nak hapdet gak blog aku nie dah macam gua berhantu dah...

Lately nie suka dok mengedit gambaq...nie gambaq terbaru ayong...gambaq nie aku amik kat Kampung Tua...kazen asben soh ayong posing sambil dia dok snap gambaq anak dara haku...minah nie memang suka posing...pantang tengok camera........

angah muka moody...actually, time nie first raya..waktu tue memang panas sangat...first amik gambaq outdoor...memang silau giler mata time tue...baju pun jadi lencun..tapi, demi untuk memenuhi request MIL, kami follow jaaaaa...so, time nie dah habis outdoor photoshoot...muka angah masam a.k.a letih time nie..aku soh senyum pun takmo..gambaq kat atas tue dia buat senyum terpaksa..tue pun jenuh aku paksa dia senyum...hasilnya..tadaaaaaaaaaa...macam kat ataih tue la..senyum buat-buat!!!!!
Lastly, gambaq achik...aku amik gambaq nie kat umah Pak Chaq aku masa aku balik kampung ayah aku..nama apa ntah kampung Pak Chaq aku tuh...Kg. Pida 7 kot..kat Sanglang Kedah...actually, masa aku amik gambaq nie depa dok asyik main ngan kambing...nanti aku hapdet gambaq depa ngan kambing...*aku tak tau la anak sapa la nie..jumpa kambing jadi jakun....* kuang kuang kuang...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...