Friday, August 13, 2010

Coretan haku yang tak seberapa....

Salam to all,

lama sungguh kan aku tak hapdet blog aku nieh...thanx to semua yang singgah blog haku nie...yang drop comment kat chatbox pun tima kasih gak..maaflah tak sempat nak kunjung ziarah..teramat-amat bizi sekrang nie...
sebab apa haku bz? sebab all the angels dah sekolah..ayong std 1..angah ngan achik pi chinese kindergarten...memang bz terlampau...pagi2 abang send the angels to schools then, 11.30pm pak hashim *aku appointed this pak cik to pick up angels from school. masuk tahun nie dah 3 tahun dah pak hashim tolong aku...* kalau abang takdak kat umah pak hashim hantaq depa dok kat opis..so, memang kelam kabut la kalau budak2 bertuah nie ada..rasa macam dok kat nursery ja..tapi, aku rasa lega kalau abang ada kat umah, pak hashim terus hantaq balik umah...
then, around 1.00 0'clock aku pick up ayong lak dari sekolah..bawak balik umah...prepare lunch serba sikit pastu solat sebelum hantar ayong gi sekolah agama and the other two gi nursery...around 2 o'clock orang dah masuk opis, aku baru terhegeh-hegeh nak hantaq depa pi sekolah ngan nursery...around 2.30 p.m masuk opis pastu buat la keja-keja hakiki aku...bos aku memang understanding even ramai kat sini gerun kat bos aku...
tot tet tot tet orang balik pukul 5.00 pm aku stay lagi kat opis nie...aku selalu balik pkul 6.00 p.m sebab alang-alang nak amik angels..bos aku sampai perambat aku balik...ayat bos aku yang selalu *dah la pi balik..* atau tak pun *pi balik pi balik* achewah..cakap utara konon padahal orang kelantan...lagipun aku saja drag another one hour sebab nak ganti mana yang aku lambat masuk opis....
ayong balik sekolah agama pkui 5.30 pm terus pi mengaji kat masjid belakang sekolah sampai pkul 6.00 pm. waktu tue aku keluaq opis pi amik angah ngan achik kat nursery pastu terus gi amik ayong kat masjid..
balik umah dalam kul 6.30pm..waktu nie waktu kemuncak kesibukan aku..masak for dinner, pastu waktu nie angels tue nak bergomoi la..bertekak la..selalu yang jadi kepala achik la....yang selalu mengalah ayong..yang selalu kena *laboh* (belasah) angah...pastu haku lak tension, bukak la volume suara aku yang maksimum..kalau blok quarters nie ada vibrate kompom bergegaq la...tak tau la berapa skala richter...
biasanya lepas maghrib kami makan...pastu depa kena dok dalam bilik buat homework..sebab during workdays memang takleh tengok tv.. haku ja boleh..heheheee...tapi, budak-budak nie macam-macam akai..waktu aku tengok tv nie la macam-macam depa nak tanya, nak cerita, nak mengadu..sambil cerita, tanya, mengadu mata dok melekat kat tv..mulut dok berbunyi..bila aku sound lari masuk bilik...biasa aku tengok tv sambil lipat baju..
tot tet tot tet lagi sampai kui 10.00 pm semua kena tidoq...waktu nie aku dah prepare tumbler depa nak pi sekolah besok..pastu siap2 baju aku nak pi keja...iron baju sekolah ayong..biasanya aku tidoq pukui 12.00 tgh malam...
dalam cerita aku nie cuma ada aku ngan angels kan? mana pi abang? abang biasanya hantaq angels pi sekolah waktu pagi..pastu balik umah sat tolong basuh pinggan ngan sapu sampah pastu keluaq pi keja...lepastue biasa dalam pukul 12.00 tengah malam lebih abang balik..adat orang meniaga kan...bukan tetap pun waktu nak sampai umah..
tapi, bulan posa nie agak relaks sikit la..aku biasa masak untuk berbuka terus sahur...aku bersyukur sangat2 sebab abang ngan angels tak cerewet pasai makan..apa yang aku masak depa melantak ja..
so, begitulah ceritanya pasai apa aku dah lama tak hapdet blog....nanti bila ada free lagi aku hapdet lagi..tak tau la nak tunggu berapa bulan pulak..okay..ADIOS...muah muah muah

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...