Thursday, October 14, 2010

Semalam Aku Gegas Pi Sepital

semalam abang balik dalam pukul 10.30 pm.. normally, dalam kul 9.00 pm abang dah ada kat umah..aku memang risau gila la dok tunggu...memang tingkap ngan aku takleh dipisahkan...memang bespren habis la...selagi abang tak balik, selagi tue la aku dok tertinjau2 kat tingkap..bila bunyi moto ja meluru aku kat tingkap tengok abang dah sampai ka tak....bila tengok abang kat bawah, berbunga2 la hati aku...*lalalallalaalala* tapi, bila aku jenguk kat bawah bukan abang yang balik...*haisshhhh....awat tak balik lagi nieh* aku jadi susah hati....

aku semalam sampai dah siap masak, mandi, buat keja umah apa yang patut sambil dok tunggu abang balik..still dalam pukul 10.00 mlm tak balik lagi....aku sampai jadi frust amik bantal ngan blanket semua dok lepak depan tv...angels semua dah masuk tidoq...school days must be on bed sharp at 10 0'clock...kalau tak, ibu jadi *kesatria baja hitam* atau tak pun jadi *hulk*...

pastu tak lama pas tue aku dengaq bunyi moto kat bawah...aku tinjau tengok abang dah sampai *lalalalallaaalaa* aku sambung lepak depan tv...*gudbye tingkap, nanti kita jadi bespren lagi nooo...* abang cam biasa la tunjuk muka letih la..*of course la letih kan travel dari kl sampai kola kubu nieh..* then, aku soh abang gi shower dulu....sebab perut aku memang lapaq gila...bukan tahap lagu keroncong dah....dah bunyi standard lagu hawaii dah....

tetapi.....tiba-tiba...aku dengaq jeritannnnnnnnn.....ibuuuuuuu!!!!!!!!....*dalam hati, hah sudah mesti nak suruh urut nieh...* aku pun jawab, apa diaaaa????? *dengan nada tak berapa nak puaih hati...*...lama tue senyap ja....sentap ka laki aku nieh...pastu aku pi tengok abang kat bilik....taddddaaaaaaaaaaa....


tangan ngan badan naik rashes seluruh badan....kalau orang *key el* cakap *kelkata*...kalau orang utara cakap *kelopak garam* ekceli gatal2 nie dah 3 minggu lebih dah...tapi, semalam memang super dupper banyak la...penuh satu badan....aku sampai jadi gelabah sebab tengok keadaan abang...angels dah tidoq, so kami pi berdua ja...



close up dekat sikit...see banyak kan???? kalau sapa2 ada petua nak bagi hilang gatai2 nie habaq la nooo...tak tau nak buat cam mana dah...klinik dah pi, spital pun dah pi....macam2 jenis ubat dah telan..macam2 jenis krim dah sapu, siap kena injek lagi satu jarum..still tak baik gak..ada suggest soh berubat cara kampung....sudahhhh....pasepa nie...aku dah mula rasa takut....terlanggaq pantang larang kah? terkena buatan orang kah? atau tersilap makan kah? atau apa saja yang kah kah kah kah?
to show the proof that semalam kami gegas pi spital...konon pi emergency tak ramai orang la..rupanya punya lah ramai orang..dengan demamnya, dengan ada yang patah hidung la...macam-macam lagi la..pi kat situ ada la pulak kawan aku..dia tanya aku 'hang buat apa kat sini?'....aku tunjuk kat laki aku...."nie zam dah pecah ayaq ketuban...." * mentang2 la laki haku buncit*..abang menjeling ja kat aku...*oppppssss sorry, i'm just joking wokeh....kot leh jadi theraphy kurang la sikit gatai kat badan tuh....*

okay, nanti aku sambung cerita lain on the next entry tau...aku nak check emel bos sat...lupa lak...tatitututu...daaaaaaaa...


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...