Monday, October 18, 2010

Arwah Wan Itam and Arwah Tok Onah in Memories....

Hari nie aku buka fesbuk aku, aku kena tagged ngan adik aku....so, the other pics aku cilok dari fesbuk pak cik aku....kat bawah ni gambaq arwah tok ngan wan aku....suddenly, i really miss them..sob sob sob....even tok onah nie tok tiri kat sebelah mak aku....aku tak pernah rasa tok onah nie tok tiri...rasa macam tok sendiri...sebab celik2 ja mata aku kat dunia nie...memang tok onah dah ada...

aku ingat lagi dulu-dulu *masa bapak aku tak dak keta lagi* mak aku selalu tinggai aku kat rumah tok onah...even tok onah quite garang *actually, tak la sangat* kalau ada apa2 hal mesti cepat ja she gave her hand...

until now, aku rindu sangat nak makan apam tok onah ngan lepat liat...aku memang suka makan apam...any kind of apam memang aku suka...lepat liat aku kureng sikit tapi, aku suka tok onah punya lepat liat...dulu ada gak waktu aku nak balik SGGS atau balik UiTM Manjung, tok onah tapau kat aku apam ngan lepat liat....huhuhu..really miss that moment lorr...

dulu, masa kat SGGS aku balik naik bas kompom berenti kat depan umah tok onah..kalau aku nampak tok kat luaq aku singgah la...tok kalau tengok aku mesti panggil aku *budak kemetot*....after married bila aku pi umah tok, abang selalu *speaking banjaq* ngan tok...sebab sama2 banjaq daaaa...aku nie tak paham apa2 gelak ja la...depa sembang aku dengaq even aku tak paham sepatah haram pun...depa gelak..aku gelak...ntah2 apa tui aku nie...

tok nah was  passed away last year..sob sob sob....aku tak dak masa nak balik even mak aku memang habaq kat aku tok onah dah tak larat nak bangun....sampailah aku dapat call kata tok dah meninggal...waktu tue memang aku tengah sengkek *sebab time tue abang tak dapat payment lagi* camna nak balik nieh...bajet yang ada ngam2...abang dok tanya kat aku nak balik ka tak..aku cakap takyah lah... *sambil dok sebek = tersedu-sedu*...lastly, abang gave me a final words...*dah..pack baju kita balik sekarang*... aku sampai  kat penang waktu imam baca talkin..memang ralat sungguh aku waktu tue...i wish if i could meet tok in my dreams...*i hope so*

now, aku nak story pasal wan aku...aku panggil wan itam...memang nama glamer wan aku la kiranya...kira kalau pi mana2 orang tanya hang anak sapa? aku jawab anak timah ramli kampung raja...orang nanti jawab..ooooo...cucu cu itam la nie...*achewah...glamer beb time tue...*

arwah wan divorce ngan arwah tok limah *mak kandung mak aku* masa mak aku baby lagi..pastu arwah wan kawen ngan tok onah...*nanti aku balik penang aku cilok gambaq arwah tok limah pulak nooo* even wan bercerai ngan tok limah, they still have a very good relationship sebab pi balik, pi balik adik beradik gak...

wan meninggal masa aku form 2..time tue aku kat hostel...aku ingat lagi aku dapat phone calls....prefect hostel buat announcement soh aku pi pejabat warden..gila hampa ketaq kepala lutut aku time tu...sebab kot aku ada buat salah ka apa kah...masa tue warden in charge ustazah wan minah..lagi la aku ketaq..*sebab ustazah wan memang garang gila* ustazah wan minah cakap wan dah meninggal...     Inalillahiwainnailaihirojiun.....sehari lepas wan meningal, abang tok onah lak meninggal...suppose hari tue aku kena balik hostel..so, aku drag another one day stay kat umah *ekceli yabedabedu sebab tak payah balik hostel lagi...jahat sungguh aku nieh*

aku ingat lagi..masa kecik-kecik bila wan pi mana2 singgah umah mak aku mesti wan cakap lagu nie..."mah, buat kat ayah ayaq teh secawan" biasanya memang mak aku spare ayaq teh seteko tiap-tiap hari...standby kot2 wan singgah umah...kalau wan tak mai kami belasah...kalau wan mai ayaq dah habis, mak aku bancuh lain kat wan aku...*tetiba aku rasa ayat aku nie macam karangan budak sekolah....hentam sajalah labu...*

apa nak cerita lagi hah...yang tu ja kot yang aku ingat...nanti lepas nie aku cerita pasal arwah tok belah pak aku lak...mengimbas kenangan betui la...sob sob sob sob....sedih......

so, readers *sapa2 lah yang singgah blog aku nie kan....* sedekahkanlah al-Fatihah kat tok ngan tok wan aku nooo dan seluruh muslimin dan muslimat...Al-Fatihah....



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...