Monday, October 12, 2009

Jalan-jalan Hari Raya & Kenangan Dulu-dulu

Salam...since bulan posa aku menyepi without any entry....sejak akhir2 nie( dari dulu pun....) aku sibuk sesangat...macam dulu2 gak la ada ja gambar nak upload tapi, malaz tahap cipan...tambah2 ngan kesihatan tenet kat opis sejak dua menjak nie agak 'tenat'...aku pun tak tau pasaipa...tapi, alhamdulillah...hari nie beransur pulih and aku harap tenet akan smooth sampai bila2....

time raya baru2 nie aku tak sempat nak snap gambar hari raya....tensen tul....sebab asyik beraya ke sana sini...tahun nie aku beraya ngan family in law...pastu balik kampung in law...asyik bersembang dan sampai lupa nak amik gambar....ada la dua tiga keping gambar time cousins prepare 'meriam buluh'..nanti aku upload gambar tue sebab ada dalam camera besaq gedabak dalam keta abang...

most of us raya kali nie bercuti hampir seminggu kan...sama gak ngan aku...hari raya ketiga aku balik beraya umah mak aku...aku banyak dok umah sebab relatives banyak yang dok mai ziarah umah mak aku....abang lak ada keja ngan member2 dia..aku malas nak ikut sebab prefer dok umah boleh spend masa ngan famili aku lama sket....dari hari raya ketiga aku balik umah mak aku sampai la hari ahad( raya ke-8)..so, sehari sebelum nak balik abang soh aku packing barang sebab esoknya tue nak balik awal..abang cakap nak gi jalan2 sebelum balik ke Kuala Kubu...

So, abang decide nak pi jalan2 ke Lumut...Since aku graduate Oktober 2001 kat UiTM Sri Manjung, aku dah tak pergi ke lumut....lama betul...almost 8 years...my dear ayong sekrang pun dah masuk 6++ years old...aku pun yippiee yippiee hoorayy ler....sebabnya?? aku boleh ler recall balik kenangan cinta aku ngan abang dulu....first time i met abang kat Sri Manjung ler even abang bukan student situ..tapi, our blind date memang kat blok hostel aku..sebab kami berkenalan dalam tepon through my friend...aku pun tak sangka dia nak mai cari aku kat situ....ngam2 aku habis minggu orientasi dia mai cari aku....what a sweet memories...itulah kan orang cakap kalau dah jodoh..tak kemana...

Signboard nak ke Sri Manjung....Time nie aku kat Trong keluar exit Changkat Jering...
Kalau tak silap aku kedai Celcom tue la aku duduk masa pre-dip dulu...(to my buddies time UiTM dulu please correct me if i'm wrong...betui dak yang tue umah O2A kita dulu????) Actually, sepanjang jalan tue dulu ada public phone..sekarang bila UiTM Perak dah ada kampus sendiri kat Sri Iskandar diorang dah serah balik blok2 umah kedai tue kat owner dia...so, kat situ la aku jumpa abang..kiranya cinta public phone la..hahhahha...aku tak kenal abang mula2 tue...tapi, abang mai tegur aku dulu....mau pengsan aku time tue sebab muka selebet baru lepas orientasi dah la dengan berminyak..gelap pulak tue....time tue abang cakap aku macam anak *****sebab gelap sangat...sampai hati tau..aku amik gambar dalam keta..waktu tu hujan renyai-renyai..so, just ignore tangan laki aku....saja ja tengok aku sibuk dok snappy gambar sengaja dok tayang tangan dia tue...

Blok Bangunan yang dulunya jadi Kampus UiTM Seri Manjung...Sekarang memang tinggal kenangan la....dah takde rupa time aku belajar dulu...

Pastu kami on the way ke Lumut...Jalan ke Lumut takde berubah sangat...sama gak mcam time aku belajar dulu...

kat bank nie aku selalu withdraw duit....takde berubah just nama ja..dulu BCB sekarang dah CIMB...

Gambar dekat...memang sama cam dulu...takde berubah sangat...

KFC Lumut...Kat sini la ex-C11 UitM manjung cadang nak wat reunion...tapi, sampai sekarang tak jadi2..banyak sangat aral melintang...harap2 somebody boleh organize kita punya reunion lagi...rindu la nak jumpa hampa...asyik nampak dalam facebook ja...tak real...hopefully one day reunion kita menjadi amiiinnn....Kat sini gak la aku dating ngan abang dulu time abang mai 'ziarah' aku...tapi, aku ngan abang jarang dating sini sebab kami ada 'port' lain...hehehehe.....sweet je memories tue....

Lumut telah berubah wajah 100% menjadi pusat tarikan pelancong..memang cantik uols...so, kalau ada masa mai la sini...tersusun je struktur bangunan dia..tambahan pulak bersih pulak tue...seyes memang totally different..

Laluan ke Jetty Wing..sapa2 yang nak pi Pulau Pangkor kena ikut Jetty nie la..Dulu jetty nie tak macam nie..sekarang memang lawor betui...

Pandangan hadapan Jetty Wing...

Aku tak ingat apa nama ntah bangunan nie..tapi, kat sini banyak jual sotong kering, satay ikan, souvenier dan macam-macam lagi la...

Abang parking keta kat sebelah kedai tue sebab nk cari topi kat my angels....banyak choice yang cantik2.....

Perjalanan Balik dari Lumut kami ikut jalan Teluk Intan...kan aku ada cerita yang aku ngan abang dating ada 'port' kami sendiri..kat sini la...kami memang tak suka dating kat Lumut sebab takde privacy...(acheeewaaahhh..ayat takleh blah....) kat sini takde sapa kenal...Bangunan nie diberi nama Menara Condong Teluk Intan...Tempat bersejarah nie tau...aku ngan abang biasa lepak kat sini la...

Pastu bila lapar kami ke seberang jalan berhadapan dengan menara condong tue..medan selera nie orang kat sini panggil Bumbung Biru...actually, mak sedara abang meniaga kat sini...so, time kami dating bila lapar kami pi la melantak kat sini...kat sini aku suka makan nasi ayam..nasi ayam mak sedara abang memang mabeles....tapi, sekarang mak cik dah tak meniaga kat sini...
even kami nie bolehlah dikatakan berdating...time dating aku kena bawak buku tau...abang sentiasa monitor prestasi study aku..walaupun abang tak paham apa mende yang aku belajar...ye la belajar shorthand ngan trengkas yang orang panggil tulisan cacing tue...mana la abang nak paham...sebab kang nanti kalau tak pas peksa ka atau pointer tak best nanti ayah aku tak bagi bercinta..itu syarat yang ayah aku bagi kalau nak bercinta...alhamdullillah..sekarang aku ngan abang dah kawen pun dan mempunyai 3 orang anak-anak dara yang teramat lah keletah...sebab...we follow the rules yang ayah bagi....heheeeehehehe...
dah panjang lebar aku menulih...bila mai malaz tue memang tahap cipan + cipanzi+ gaban..tapi , sekali aku menulis haaa amik ko...panjang berjela...so, aku nak wat keje sat..nanti bila2 aku sambung ngan entry lain...ADIOS

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...