Tuesday, September 15, 2009

Cerita pasal Birthday di Bulan Posa

Salam to all...hari nie nak tulih pasal kisah birthday sorang budak a.k.a mak budak nie...hmmm..leh konsider sebagai budak ke????Every year tepat jam 12.00 tgh malam..menderu2 ler sms masuk dalam inbox dia wish hepi besday....tapi, tahun nie sunyi sepi ja...nak kata bulan posa, setiap tahun besday budak nie jatuh dalam bulan posa....awat tahun nie depa nie lain sangat....
then, dalam kul satu pagi lebih...her beloved hubby whisper ke telinga dia...
yang, hari nie hari apa?
selasa ler...awat?
happy birthday...
uhhhuuuu....terharunyer sebab tahun lepas hubby dia buat2 lupa..sampai meleleh air mata mak budak nie..ingatkan hubby dia betul2 terlupa....itupun the next day baru wish...so, dengan hati yang berbunga2 this mak budak pun hugzzzz ler hubby dia by saying thanx...
tapi, still not receiving any wishes from dia punya mak, ayah and adik2....why? and why....macam mak ngan ayah...mungkin tunggu budak nie kol baru nak wish...tapi, yang dia tak puaih hati nie ngan dia punya brader's and sista's....dalam hati dia dok kata, mentang2 la aku ada selisih faham ngan hampa..hampa buat bodo ja time besday aku....takpa..takpa...aku nak tengok takat mana keraih hati hampa....(buat2 pujuk hati)
mai time bersahur, dia pun bersahur la macam biasa..kejut hubby ngan anak cam biasa..prepare food atas meja dan berbagai lagi la...habis makan, masing2 sambung tido sementara nak tunggu azan subuh...dan nak terlelap mata, masuk la sms dalam inbox henpon budak nie....so, bila bukak je sms tue, keluar la gambar nie...

anyway, hari nie besday aku....saja ja buat plot cerita cam tue....
Birthday wishes from my second adik a.k.a mek ain...hantu betui..bagi gambaq monyet lak..tapi, aku bayangkan, mek ain yang merupa monyet tue yang menyanyi lagu hepi besday...hahahahhaha....ingat gak hang nak wish besday, sekeras keras hati hang...ingatkan hang lupa...kiranya dia dah kalah ngan aku la nie...sebab dia tegur aku dulu...hahhahahhahaha...
tapi, how about mat jalil my second brader...buat bodo gak...takpa...bulan depan besday hang...aku nak buat bodo gak...to mat munir and mek intan....aku tak kisah sangat sebab depa tak dak konfrontasi ngan aku..so, aku relax je walaupun dalam hati aku kisah...
MIL ngan FIL..aku tau, esok lusa aku balik mesti la diorang wish kat aku...same goes to mak ayah aku...
kakak time besday bukan nya nak hadiah daripada family members especilly adik2 kakak...kalau nak bagi jugak sekali2 kakak tak tolak...kakak menerima dengan tangan dan kaki yang terbuka...tapi, wish pun dah okay....at least hampa tau umur kakak dah bertambah setahun...so, kakak tua dari hampa..so, jangan dok suka-suka cari pasal....benda kakak tak suka jangan buat...kakak bukannya cerewet sangat...yang kakak pantang sangat kalau kita dalam adik beradik tak bersatu hati...kakak nak kita sama ja macam kecik2 dulu...contoh macam dulu mat munir kena buli ngan member dia kat sekolah..mat jalil pi cari budak yang buli mat munir tue suruh berkawan elok-elok...tu yang kakak nak..we need each others...apa ja kesalahan yang kita adik beradik buat...jangan kita balas dengan api kebencian dan kemarahan yang terlampau....tak best la...kakak sayang semua adik2 kakak...kalau salah kakak marah...kakak mintak maaf kalau my words quite harsh...i don't mean it...semua adik2 kakak sama saja..adik2 kandung ka adik2 ipar ka, semua adik2 kakak...so, dalam bulan yang mulia nie kita take yang clear...kita throw la yang dirty...hikhikhik...jom kita recall balik memories time kita kecik2 dulu...i really miss my childhood memories.......
aku cam biasa la..dah lama tulih nie, tangan dah lenguh dah...nak stop kat sini dulu...hari nie genap la umur aku 29 tahun....huhuhuhu....next year i will be 30 years old...my birthday wishes...????tengok la apa nak jadi pulak....aku tak berani nak plan itu ini..sebab apa yang kita rancang tak selalunya menjadi...dan peluang akan datang kepada kita tanpa kita sangka..so, aku harap perjalanan hidup aku dan keluarga aku dipermudahkan oleh Allah S.W.T...aminnnn....so, i'll stop here....nanti aku hapdet balik...adios....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...