Wednesday, May 20, 2009

Tag from MamaD

tag daripada mamaD..thanx..rasa macam beshhh je jawab tag...so, uols pun yang singgah blog nie..amik la tag nie boh dalam blog uols ek....



1. Nak tau sangat nama singkatan korang,umo dan dok mana....???ye laaa..kekadang keliru gak nih...klu dah tau...nak save,lpas ni mudah la nk ingat...he2...
Orang panggil aku ida...kat opis, sebab ada dua orang nama ida...diorang panggil aku ida PA...umur 28 tahun 4 bulan...tinggal kat Kuala Kubu Bharu, Selangor

2.Tiap2 hari ke korang bukak Blog nih???..biasa kol berapa??lama tak?
Wajib bukak hari2...tiap2 hari online dari kul 8.00 sampai 5.00 petang....sambil bukak blog..sambil chatting...sambil chatting..sambil bukak blog..lalalalala

3.Bila dah on kat Blog...apa yg korang buat ek???
Sama cam mamaD, first sekali tengok komen...hapdet blog apa yang patut..kalau ada masa lapang la kan...pastu explore blog member2....

4.Penah tak sedang asik melayan intenet ni...korang telah abaikan sesuatu....?he2
Macam2 benda jadi...tapi, bab anak2 mesti aku settlekan dulu....biasanya aku siapkan makan minum diorang dulu...bab basuh membasuh, kemas mengemas tue kadang terkantoi..sebab dok asyik berblogging

5. Macamana cara korang masak maggie ek???
Kalau ikut cara aku, campak semua dalam periuk tunggu mendidih, pastu pecah telur, masuk sayur, tutup api..masuk dalam mangkuk..amik sudu and garfu then..layannnnnn..slrurrrrpppppppp...nie lepas nie nak balik umah nak layan maggie..anak2 takde abang bawak gi Bukit Beruntung..

****Cara-cara memasak maggie yang betul daripada mamadanish..memang lepas nie aku akan ikut cara ni....thanx mamaD for the info...so, uols harap kita jadikan sebagai panduan....layannnnnnn

Aku penah terbaca artikel cara2 masak maggie yg betul...patutla selama ni ramai kata maggie tu tak elok....rupenya klu kita betul cara masaknya...takde la tak elok sangat maggie tu...heheee..
caranya mcm ni...untuk masak maggie kari la..yg berkuah tu teutamanya...
mula2 panaskan air dulu...
bila dah mgelegak...masukkan mee
(biasa kita terus masukkan perencah kan...salah tu...bahaya!!!!!)
sebenarnya air rebusan mee tu lah yg bahaya tau...sepatutnya korang kena buang dulu air maggie tu...tos...
masukkan air panas yg baru bersama2 maggie tu...JGN SAMPAI air tu mgelegak!!!masukkan perencah maggie dgn sir panas...jgn sampai air tu mengelegak baru nak masukkan perencah...bahaya....
mcm ni lah cara2 masak maggie yg betul.......lepas ni korang buat cara yg betul tau..kalau tak rosak la sistem badan kita bila hirup air rebusan mee tu...hehee...

6. hubby korang tau tak korang ada blog ni....penah tak hubby korang baca blog korang????
Ada gak..tapi, abang malas nak amik pot sangat..yang dia tau blog bisnes dia aku kena update...dia tak baca lagi bagus...at least dia tau kewujudan blog nie udah ler..tapi, pandai pulak bila member2 chatting dia nak berkenalan ngan dia, dia akan cakap..bukak la blog wife saya..dalam tue sume ada pasal saya dan family saye...hehehehe....

Hmmmm..dah selesai dah jawab tag dari mamaDanish..so, uols yang singgah blog aku nie..aku harap korang amik la tag and award nie...from MamaD to me and from me to uols with love....ADIOS

3 comments:

  1. salam ida,

    tag ni blom penah buat.. so kakyong amik yerkk.. tp masuk kiv list dulu ler.. kena amik nombor dulu.. kehkehkeh..

    meh dtg blog, borong award
    http://kakyong72.blogspot.com/2009/05/sesi-menepek-award-part-2.html

    ReplyDelete
  2. ok kak nnt dilot wat..br dapat hupdate blog dilot..tp kiv dulula..hehe..de tag lain yg dilot tak jawab lg..

    ReplyDelete
  3. tag2 ni alternatif tebaik update blog time idea tarak mari..hehehehhe..

    yups sy dlu pn msk megi cara salah..pas dh tau baru ikut cara yg betul..hiks..tulahkan tau mkn je..bahaya ke tak tu bukan nk amik tau....hekhekhek...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...