Friday, August 19, 2011

my latest en3

hari nie dah 19 hari kita berpuasa kan..tak lama lagi raya...*yeaaa..raya...* tak sabaq nak balik penang...tahun nie aku raya kat kampung halaman aku..tak sabaq sungguh aku nak balik...tahun nie aku sempat la nak berbuka ngan bersahur ngan famili aku...macam-macam aku nak makan...aku tingin nak makan nasik ulam utara..*before this MIL dah buat..tapi, tekak aku nie nak makan lagik*..then, aku nak makan asam pedas keladi..*kompom balik nie aku pi korek keladi kat tepi umah mak aku..aku nak buat satu peyuk besaq biaq puaih makan 3 hari turut-turut sampai cirit keladi*...pastu aku nak makan perut lembu cicah ngan sambal nyok *slurruuupppp..meleleh ayaq liuq aku*.. pas tu kan aku nak makan ikan bakaq...*nie nak kena ajak abang besaq pi cari ikan fresh kat area penaga*...

so, many incidents happenned in my life...one of it mak aku selalu tak sihat...you guys yang singgah kat blog aku nie please pray for my mom naaaaa...just imagine my mom has lost her weight too much..sekarang nie berat mak aku dah 55kg...compared to before, berat mak aku lebih kurang 70 kg...just image betapa cekeding nya mak aku la nie..nanti aku upload kat uols gambaq mak aku before ngan after...aku?????? cuba teka? +/x-...RAHSIA...TEEETTTTT....

nak cerita apa lak hah...okay, since dah lama aku tak hapdet blog aku nie kan...aku nak merapu meraban panjang berjela sket...so, aku nak cerita pasai angels lak...ayong as the eldest, takdak masalah sangat pasai posa nie...senang cerita, ayong nie jenis tak banyak songeh...aku masak apa waktu nak berbuka semua dia telan...jenis tak banyak bunyik...cuma, bila dia request nak makan apa-apa memang aku masak kat dia..tue maknanya memang dia tingin sangat-sangat la tue..first week puasa, dia nak makan roti jala...jenuh aku cari merata tak dak pun orang juai roti jala...balik umah MIL, kat bazar ramadan takdak...kat bazar ramadan kola kubu pun tak dak...penyudahnya, kat bazar ramadan batang kali baru ada...*punya la baguih dok ada...*teman idok ler pandai nak buat roti jala nie...kang nanti roti jala tue bertukar jadi roti pukat...

nie masuk pulak cerita pasai dua beradik *yang orang kata ala-ala twins tue...* this year memang aku train budak-budak tue posa a.k.a koser...jenuh aku ngajor deme cakap puasa...dibantainyer cakap koser gak...lantaklah..aku pun tak kuasa nak cakap banyak2 kali...angah ngan achik nie puasa during weeends ja...weekdays depa tak posa...sebab kat kindergarten ngan nursery memang serve makan..so, alasan they all bila aku tanya 'awat hari nie tak posa?' angah replied 'angah kat sekolah angah koser..bila sampai kat nursery..ummi chah nak suap makan...angah makan je lah'...seeee..jawapan yang anak bertuah aku bagi...yang si achik pun menyampuk 'achik pun'....

kalau nak cerita pasai kerenah achik lak, lebih kurang macam angah ja..cuma nampak achik nie lebih energetic sket daripada angah...mayb sebab angah nie skinny daripada achik..cuma yang aku tak tahan, mulut dia dok pok pet pok pet pok pet..tak renti-renti..dalam sejam lepas bukak posa, every time dia nak makan ka minum dia mesti tanya aku atau abang besaq 'sekarang buleh minum tak lagi yah?'..kalau sekali dua bulehlah tahan...tapi, kalau hari2 macam tue...mau nak ja aku geget mulut dia yang pok pet pok pet tue...

rasanya aku nak off dulu kot..tadi banyak idea nak menulih..tapi, ramai la orang dok call aku segala bagai...so, aku pun nak stop lah...idea pun dah tak dak...so, lastly..selamat berbuka posa dan cheerssss....DAAAAAAAAAAAA

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...