Friday, July 22, 2011

my new entry after a long break and my new bisnes....

a long break la sangat? huk huk huk...aisyeeemmmmmmmm.....(batuk + bersin tahap gaban) punyalah lama gua tak hapdet blog gua nie..punyalah berabuk, bersawang..taik cicak merata-rata...sarang labah-labah kat sana sini..almost 2 months gua tak hapdet blog nieee......sorry noooo....gua bahasakan diri dengan perkataan 'gua'...gua serabut babe..serabut segala bagai...dah la ada kejadian yang memusnahkan harapan aku...ingatkan buleh la dapat masyukkkk lebih skit...rupanya rugi berlipat kali ganda...lagi la gua serabut...menyesal tau buat bisnes tue...hampehhhhhhhhh...la nie gua nak kena tanggung rugi orang.....cissssss....GUA MENYESAL BABE!!!!!!!!!!!!!.....MACAM HAREMMMM...astaqfirullah hal azim...semua tue dugaan....sabar...sabar...sabar....kena belajar banyak pengalaman daripada insiden nieh...lepas nie just focus on what u want to do....apa orang ajak nak buat..just ignore...lepas nie gua nak buat hal gua ja...takmo campur ngan orang lagi dah...dah la gua yang teruk macam nak mati...pastu...ada bunyik nak salahkan gua...nak kena penampar ka? tampaq laju-laju mau ka????? haissshhh...sabaq..sabaq...sabaq...

semalam abang besar 'sentap' ngan gua...tue yang membuatkan gua bertambah serabut...orang kuat gua sentap ngan gua..haissshhh...kalaulah semalam gua bersabar skit....memang PANTANG abang besar orang melawan cakap dia...yang  gua pi melawan sapa suruh...kan baguih kalau gua diam ja..kalau nak meramput pun biaq dalam hati ja...last-last.. dua dua panas semalam...dah rupa nak bertumbuk pun..punca dia kecik cinonet ja punnnnnn....sib baik gua sedar gua nie sapa...abang besar tue sapa...kalau tak, hari nie sorang pi keja muka lebam..sorang lagi pi keja pecah bibir...haisssshhh...berdosa tau buat perangai macam nieh....mak gua pesan, jangan buat perangai ngan laki..BERDOSA.....ya mak..cheq dengaq...haissshhh...jiwa gua kacau...camna nak buat hahhhh..nie nak kena bukak cd ngaji nie...baru jiwa tenang...

minggu depan kita dah nak start posa kan....apa preparations uols...nieh gua nak cerita..gua ada wat bisnes baru...bukan MLM maaaa...itu MLM gua memang pancung habis laaaaa.....terlingkup, tersembam, tersungkur kerana MLM takkan mau buat itu bisnes lagi....gua la nie berjinak2 ngan buat cekelat secara kecil-kecilan...alaaa...buat lepas duit bayar nursery anak okay maaaaaa....

SEKARANG KITA MASUK KE MODE BAHASA SOPAN OKAY...

selama nie aku tercari-cari apa yang aku boleh buat untuk tambahkan side income aku...nak berniaga kain baju, tudung segala bagai...haissshhh...aku  tak reti...kang nanti aku offer kat orang beli satu percuma 3...mau abang besar sekeh kepala aku ngan siku...

it started when my MIL told me that she was attending a class..aku tanya class apa..then, MIL cakap dia pi kelas buat cekelat...COKELAT??????? abang besar suka CEKELAT...so, I started to learn  from my MIL...pastu kan, aku google dalam internet...pi kelas wat cekelat..pastu kan tadaaaaaaaaaa.....now i've my own business...homemade chocolate...so, for those yang berminat nak order kat aku..dipersilakan..yang nak menjamu mata pun...dipersilakan...nak rasa free pun buleh...nanti raya mai umah mak aku...atau tak pun umah mak mentua aku..atau tak pun umah aku kat KKB...pilih saja...

minggu nie aku nak wat tempahan cokelat...kak yati (cawangan ijazah) order kat aku sebalang lagi cokelat gumpalan kat aku..nie order yang kedua dari kak yati..yang first hari tue her son (oman) dah perabih semua...so...dia order lagi for second time...*takpalah kak yati...aku tak kisah punnnnn...hang nak order banyak-banyak kali pun aku tak kisah....aku lagi suka...wakakakakakkakaakka.....*

aku nak buat cekelat untuk member aku RAFEEDA OSMAN..dah lama dia soh aku post kat dia kat SUNGAI BULUH nunnnnn...don't worry dear...next week u will receive a parcel with homemade choco from meeee...sorry dear for waiting tooo long...aku sibuk la dear...plus hari tue abang besar cakap nak gi umah hang...aku pun dah xcited laaaa...buleh aku hantaq cekelat hang sekali...last-last tak jadi becoz we all rushing balik penang..my mom tak berapa nak sihat...*sekrang nie alhamdulillah...mak aku dah sihat...*

pastu kan, aku nak buat sample untuk letak kat kedai CIK BIBAH kat BESOUT 2...nak bagi kat SIL bawak pi opis dia...huiiissshhhh..banyak keja aku nieh..malam nie nak kena lipat baju yang dah membusut tue..sebab esok aku nak setat wat cekelat...harap apa yang aku plan nie menjadi....

so, members out there, aku ada buat blog khas untuk cekelat aku...rajin-rajin tue singgahlah noooo...kalau nak order, aku leh bagi harga yang suite ngan bajet uols...so, nie dia link blog aku yang tak seberapa tue...klik kat sini noooo...

so, cukup lah kot aku merapu segala bagai kat sini...kalau ada apa-apa aku hapdet kat sini...uols take care of urself tau....Daaaaaaaaaaaaaaa......

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...